מאמרים ותגובות

כל מה שרציתם לדעת על המותג הגלובלי

שיחת הרשת ושיחת רחוב

תאריך פרסום: 20-10-2009
מחבר: יניר אלתר
האם השיחה ברשת היא מדד לשיחה ברחוב ?
סביר להניח שלא. השיחה ברחוב היא שונה מהשיחה ברשת ומהצורה ה היא מתנהלת
ראשית , גולשים רבים יותר ברשת הם על תקן מאזינים וצופים בלבד. מאחר ורבים מאיתנו לא מתגברים על מחסום הכתיבה וההבעה שלא בעל פה, אנו מעדיפים לצפות ולא להתערב.
המחקרים טוענים שעל כל יוזם שיחה או תוכן ברשת יש תשעה מגיבים ותשעים צופים פאסיביים .
חשבון פשוט מביא אותנו לסדרי גודל שרק אחד מתוך מאה מביע דעה עצמאית מבלי שנתבקש לכך.
לא בדיוק המספרים שאנו מכירים מהמציאות ברחוב , שם לכל יהודי יש לפחות דעה אחת והיא שונה במשהו מדעתו של החבר.
לזאת יש להוסיף את המשקל הרבה שמייחסים המותגים לשיחה ברשת ואת האמצעיים המלאכותיים שמוקדשים לעניין על מנת להגביר אותה , מה שמביא אותי להצביע על קיומו של עיוות מסוים מבחינת המשקל והנוכחות של השיחה בכל אחת מהזירות.
השיחה ברחוב היא הרבה יותר אותנטית ואינטואיטיבית ואילו השיחה ברשת זוכה לתעודה רבה יותר אך אינה נחלת הכלל.
המטרה הראשית של המותג היא לדעת לאזן בין השתיים ולאפשר לאחת למנף את השניה. ההתיחסות אל כל אחת כזירה נפרדת היא טעות.
הטריק הוא לדעת לייצר סיפור ולא גימיק. אג'נדה ולא קמפיין ובכך לדלג מהשיחה ברשת לשיחה ברחוב באלגנטיות וללא מאמץ
עולם השיחה , הן ברשת והן ברחוב , לא סובל חדירה מותגית מופגנת אבל בהחלט מחבק תמיכה מותגית לסיפור מענין.
על מנת להיות חלק מובחן מתהליך השיחה והסיפור , עלינו לוודא שהסיפור שייך לעולם התוכן של המותג , ולא מאולץ מתוך כוונה לסחוף תשומת לב רגעית